Monday, May 16, 2011

10 CIRI WANITA IDAMAN SAYA :D

aku nak share sikit lah pasal "wanita idamanku: 
heheh ^^

1. Jadi pendengar setia
aku suka wanita menjadi pendengar setia dan lagi-lagi boleh jadi penenang bila ada sebarang masalah dan setia di sisi.

2. Penampilan yang menarik
aku kalau boleh mestilah nak yang lawa , cantik , manis , cute :D siapa yang tidak suka pada keindahan ? kalau dapat lah ciri yang sebegini rupa . tapi , aku terima seadanya cinta aku :)


3. Bertudung 
aku tertarik dengan semua wanita yang bertudung . bila mereka bertudung , indah pula pemandangan . itulah beza nya Islam dengan agama yang lain . orang yang tidak bertudung ni mesti berfikiran atau tertanya-tanya tentang "tidak panas ke bertudung?" . Allah membuat sesuatu mesti ada hikmah . mungkin mereka ada serba merasai kepanasan itu jua . tapi , bukan itu motifnya . yang pasti di akhirat sana yang menentukan panas atau tidak :) and selalunya wanita bertudung ini memang kemas penampilan nya .tapi , tak semua lahh :D HAHA ! and aku paling suka kalau wanita idaman aku itu memang sesuai gila kalau pakai shawl . memang kalau pakai meletup abis lah . kalau begini rupa , lepas kahwin pun aku takkan bagi dia buka shawl . HAHA !


4. Lesung Pipit 
awwww . comelnyaaa ;) aku suka tengok perempuan yang ada lesung pipit ni . cair doe ^^


5. Senyuman
pergh ! bab ni yang palin aku suka ! kadang-kadang aku mudah tertarik hanya dengan SEBARIS senyuman sahaja ! nampak permainan nya kat situ ? HAHA ! betapa jahatnya senyuman ni permainkan aku . memang aku cairlah kalau tengok senyuman yang betul-betul PERGHH !!


6. Lebih rendah
 ini penting . jangan risau lah , aku pasti mejoriti perempuan punya ketinggian kurang dari 165cm . so , aku lepas . HAHA ! aku suka yang tak tinggi sangat , tak rendah sangat . tak ke comel gitu kalau wanita lebih rendah dari lelaki ? :D tapi , memang aku tak suka perempuan yang tinggi-tinggi ni . serious doe ! jujur ni ;D

7. Lebih Muda / Sebaya
aku nak cari wanita yang lebih muda dari aku . so , "ABANG" bukan a"Adik" HAHA ! paham-paham jela :P dan rasa-rasa dah tua , jangan nak menggatal dengan aku kalau taknak aku panggil makcik (perasan) . haha

8. Sporting
aku suka perempuan yang relax , cool and style :D HAHA ! kiranya macam ajak menyanyi pun dia cool je . lebih kurang lah kan . hahah ! tapi , tak nak yang melebih-lebih -_______- pandai-pandai control diri lah dengan siapa awak bergaul , ya ?

9 . Suka Dimanja / Romantic
awwww . HAHA ! nak yang manja bukan GEDIX ! aku benci perempuan gedix ! err ! mesti sweet kan kalau perempuan pun romantic :D

10. Tak Kuat Jealous
selalunya hubungan terputus di tengah jalan sebab ini lah kan ? jealous tak bertempat . aku pun macam ni juga dulu , tapi sekarang tak lah kan . yelah . manusia ni makin lama , makin luas pengalamannya dan membuatkan menjadi lebih matang . so , yang penting dlam sesebuah hubungan hanyalah KEPERCAYAAN dan Kejujuran :)

cukup lah setakat sepuluh , ya ? sebenarnya banyak lagi ciri-ciri nya . hehe . siapa yang tak nak yang terbaik kan . semua orang mesti ada cita rasa tersendir . so , be yourself :)

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca :)

;