Monday, January 3, 2011

first day yg penuh dgn TEKANAN JIWA -____-


Hari ini merupakan hari pertama aku menyarung kmbali baju kemeja putih bersama seluar hitam yg tergantung di dalam almari setelah lama bercuti bagi sesi 2010 . last aku pakai bju tu time amik result PMR hari itu .
Sehari sblom bersekolah , tak rase ape2 pon nk pergi sekolah . tak mcm tahun2 sbelum ni . hmm . yela . syazani dah sekolah lain , cnfrm la aku bosan . tapi , bila difikirkan aku pergi sekola utk menuntut ilmu . so , just straight forward laa kan . but , berpisah ngn kwn yg paling aku rapat , mmg betul2 terasa . kwn yg selalu menemani aku walau di mana jua and ape2 keadaan sekali punn . hmm . now I’m alone . tp , aku still ade fitri and azim :) tp , diorg tak cam syaz . hm . its okay laa . msg2 da bawa haluan msg2 demi mncapai cita2 dan impian .
Seriously , aku tak excited langsung nk pergi sekolah pd tahun 2011 nih :( aku pergi sekolah dgn berharap aku akn dpt kelas yg bagus bg mnymbung pmelajaran aku utk sesi yg seterusnya . aku target , I ‘ll get acount class . tp , aku dpt sc stream and start from today , aku bukan lagi pelajar ‘Kelas Aliran Agama’ lagi . sedihh ouhh . nk buat rayuan , but tak boleh sbb arab aku dah D . syarat nk masuk KAA , atleast arab should be C :( hmm . tah laa . bak kata cikgu Ramli ‘mungkin bukan jodoh Bahasa Arab dgn kamu’ . aku masuk kelas 4 hamzah yg merupakan kelas prtama bg aliran KAB and mybe klas terpandai antara semua kelas KAB form4 . hmm . bukan itu yg aku kesah , but subjek2 yg akan aku bawa . sume tu bole wat aku pressure . mgkn sbb permulaan aku bwk sub2 sebegini rupa kan . thts why pressure . BM , BI , MATH , SC , ADDMATH , PHYSICS , CHEMISTRY , SEJARAH , PAI , EST , BIO/LK . perghh , 11 subjek semua nyaa . mampu ke aku bawak ? yg pasal Bio/LK tu , stahu aku td ckgu kate kena pilih salah satu . kalau aku , better aku aku pilih LK . itu je yg terbaik  and Farhana Fuad pon da bgtau psl subjek LK uh cmne . dia pon prefer aku tok amik LK sbb lagi senang dari Biology tu . so , aku yg ta bape ke arah sc nie myb pilih LK klau tade halangan ape2 . harap laa .
Masuk form4 nih , mmg tak sama lgsg dgn form3 . bak kate cikgu ‘jauh sekali dgn form3’ . sume format lain gila . contoh , dr segi topik dlm subjek and format paper time exam . PHYSICS , CHEMISTRY and BIOLOGY ade 3 paper . oh My GOD ! perghh ! nk pecah kepala aku memikirkan semua ni . hmm .
org pandai pon ley frust apetah aku yg hnya mmpunyai mrkh yg cukup2 makan jek . haihh . inilah kehidupan kan . tak semua di dalam dunia ini mudah . nk tuju ke satu arah itu , mgkn bnyk laluan nya yg mmbuat kan kita keliru .
aku berharap  sgt semua ini akn berakhir secepat mgkn . aku nk struggle for this year . even aku selalu main , aku harap aku takan penah tgglkn study walau sehari . atleast just mengimbas jek text book tu . 

thnx siti norfirdaus , sbb teman aj petang tadi .
aj doakn daus dpt masuk kelas acount tu :)

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca :)

;